Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hej fra Nordjylland :)

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
dittevuff

Hej fra Nordjylland :)

Indlæg af dittevuff » 14/9/2015 kl. 15:27

hejsa, jeg hedder Ditte, bor på en 4-længet gård, elsker dyr og selvfølig Orkideer, det hele startede med at min mand kom hjem med en Orkide til mig, sødt af ham. blev helt væk i hvor smuk den var, det så manden med det samme, resultat, at han kom med flere, så nu har jeg syv stk, alle forskellige farver, ved desværre ikke hvad de hedder. men det bliver nok opklaret når jeg har kikket og læst lidt rundt i jeres forum,
har idag bygget en lang beholder i plexiglas med huller i bunden, skåret en masse bark, deri vil jeg putte Orkideer i, planen er at jeg vil bygge flere beholder, som skal stå i vinduerne med Orkideer i.

angatyr
Geografisk sted: Blistrup
Kontakt:

Re: Hej fra Nordjylland :)

Indlæg af angatyr » 14/9/2015 kl. 18:17

Hej Ditte,

Velkommen til.

Det bliver spændende at høre om hvordan dit plexiglas projekt udarter sig.

Jeg har 3 hurtige kommentarer:

1) Hvis plexiglasset fungerer som potte, skal du nok være forberedt på en del algevækst på indersiden af plexiglasset, når der kommer rigeligt med lys til.
2) Husk at de fleste orkideer har det bedst med ikke at stå i for meget kompost - så er den nemlig for længe om at tørre ud efter vanding.
3) Du skriver skåret en masse bark? Du mener ikke fra danske træer, vel? For det tror jeg ikke er en god ide.
Morituri te salutant

henrik

dittevuff

Indlæg af dittevuff » 14/9/2015 kl. 18:30

whou det viste jeg ikke det der med danske træer, for jo det er fra danske træer jeg har barket og tørret, nå skidt med det, så bruger jeg det bare til optænding i brændeovnen, tusind tak for varslet, så må jeg heller købe noget rigtigt orkide jord/muld, angående plexiglasset tror jeg nok det går, da de står lyst men ikke i direkte sol, jeg har boret flere huller i plexiglasset, så meningen var at jeg ville sætte beholderen ned i vand i 15 min. så de kunne suge som de ville, sådan gør jeg allerede nu og det har været vellykket, lige nu står hver enkelt orkide i hver deres gennemsigtige beholder, takker for velkomsten, og ser frem til at følge alle jeres gode og hyggelige indsslag, både hvad angå pleje og jeres erfaringer og ideer.

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 16/9/2015 kl. 11:24

Velkommen til Ditte.

Det er et spændende projekt, du har gang i. Et par billeder af det hen af vejen vil sikkert få rettet mange løbske fantasier til, når vi ser flere kubikmeter store planteanordninger hænge langt ud fra vindueskarmene, understøttet af kraftige piller. Nå, det er måske kun min fantasi, der løber løbsk! :lol:

Mon ikke det er forskellige hybrider af Phalaenopsis, du har fået fat i, dem med de store tykke blade, og mange langtidsholdbare blomster på lange stængler? Der findes mange forskellige typer og farver blandt dem. Altså sådan nogle som i linket:

https://www.google.dk/search?q=Phalaeno ... LAodwg4GdQ

Tager jeg fejl, så kan et par billeder af dine orkideer måske være med til at få sat slægter på dem! :wink:
Mvh Egon

dittevuff

Indlæg af dittevuff » 17/9/2015 kl. 11:26

det er lige nøjagtig sådan nogle Egon K P, whou hvor er de flotte de billeder du har linket ud, jeg må seriøst have flere, har vist manden dem og sagt at han bare kan gå i gang he he, angående billeder må jeg vente lidt da jeg har fået problemer med computeren og overførelser af billeder, men det får jeg snart ordnet, og sikken en fantasi du har med hvor stor planteanordninger i vindueskarmen he he, det projekt må nok vente langt ud i fremtiden, selvom det ville være vildt godt hvis det skete, takker for velkomsten håber på mange gode timer herinde.

Besvar