Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

2 x phal.

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
MNervø
Geografisk sted: Kølkær v/Herning

2 x phal.

Indlæg af MNervø » 21/9/2009 kl. 18:25

Ja, jeg kom så forbi et par stykker på nettet fra Tyskland. Dem kunne jeg bestemt ikke undvære :D

De er lige ankommet med posten i dag - så venter spændt på første blomstring.

Mvh Marie
Vedhæftede filer
phal_tetraspis_'c#1'.jpg
phal_tetraspis_'c#1'.jpg (14.9 KiB) Vist 3842 gange
phal_pulchra.jpg
phal_pulchra.jpg (13.47 KiB) Vist 3842 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 21/9/2009 kl. 22:14

Hej Marie.

Flotte Phalaenopsis til samlingen. Den første er jo meget ren i farven, mens den anden har et spændende farvespræl. Jeg tænkte først, om det var noget fup, men, den dukker op i pæne mængder, hvis jeg Googler navnet, så, den glæder jeg mig til at se på forumet, når din går i blomst.

Var det ikke dig, der købte nogle andre Phal'er i Tyskland, hvor jeg var lidt speptisk ved farven. Har de blomstret hos dig? :roll:
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 22/9/2009 kl. 01:28

Jeg er helt vild med nr. 2....så den ryger på ønskelisten :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 22/9/2009 kl. 02:16

Jeg kan godt forstå du slof til, rigtigt lækre arter du har fået hjem der :lol:
Glæder mig allerede til at se med når de blomstre.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
MNervø
Geografisk sted: Kølkær v/Herning

Indlæg af MNervø » 22/9/2009 kl. 15:33

Ja, jeg er dælme også spændt :D Men jeg har dog alligevel mine betænkeligheder - jeg er jo ikke ekspert i gromedier, derfor lurede jeg godt nok lige en ekstra gang i går, da de blev pakket ud.

Den ene gror udelukkende i mos, hvilket virker som om det kan suge alt for meget vand og den anden gror i noget sort ?? (det farver nærmest som kul- måske det er kul ?)

Anyways, så ville jeg normalt straks plante om i noget barkhalløj - men jeg er dog lidt mere forsigtig i dette tilfælde, da planterne ikke er så store igen.

Jeg kommer nok på noget, når jeg har studeret dem et par dage :?

Egon: Jo, det var mig - 2 har blomstret og farverne er egentlig meget lig billederne - måske en anelse overbelyste. Sådan er det jo bare, når man køber med øjnene.

Mvh Marie

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 22/9/2009 kl. 16:08

Den der står i mos ville jeg lade være hvis det er en god frisk spagnummos. Det er yderst velegnet til Phal. men man skal selvfølgelig vande mindre, men en let fugtig mos er guf for Phalrødder.
Den anden ved jeg ikke rigtigt hvad du skal gøre med, det kommer jo an på røddernes tilstand, men har de det godt ville jeg vente til foråret med omplantning.
Mvh
Lars

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 22/9/2009 kl. 22:53

Jeg har også fået sådan nogle små phal. i sort koks nærmest de var ikke særlig velgroende men da de kom i mit cocos/ bark så skal jeg love for at de tog fart det sorte der er jeg ikke så glad for så jeg tror du skal plante om,men ikke den med mos det er nemlig rigtig som Lars siger det er guf for de små :)

Besvar