Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium falcorostrum ?

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Dendrobium falcorostrum ?

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 18/3/2010 kl. 23:05

Jeg fik for et par år siden en lille keike af Dendrobium falcorostrum.
Nu blomstre ungplanten for første gang. Der er nu noget jeg ikke forstår da den igennem mine briller ligner mere en Den. kingianum end en falcorostrum.
Da jeg ikke har haft denne før vil jeg lige spørge om jeg har helt galt fat i dette
Vedhæftede filer
P1011030.JPG
P1011030.JPG (34.85 KiB) Vist 3029 gange
Hans J.
Rødovre

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 19/3/2010 kl. 20:39

Det ligner den godt nok ikke, så mon det er helt usandsynligt at det er en kingianum, er planten i kingianum størrelse.... vil senere slå op i min orchids of australia bog, men umiddelbart ligner det ikke...
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 19/3/2010 kl. 23:43

Nu er den godt nok ikke så stor endnu, men i form og vækst ligner den meget min kingianum, blot meget mindre.
Ifølg Goggle skulle falcorostrum være hvid.
Hvis du umidelbart kan komme til bogen må du meget gerne slå den op så navneskiltet kan pilles af.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 20/3/2010 kl. 01:04

Jeg tror nu heller ikke meget på det navn. Den ligner lidt for meget en Dendrobium kingianum. Som du skriver, skulle den vist have været hvid i stedet for, med lidt farve på læben.

Jeg håber da for dig, at du nu har to forskellige farver i kingianum, hvis det er en ren art! :D
Mvh Egon

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 20/3/2010 kl. 07:14

Har kikket i bogen og det kan umuligt være den pågældende art, kingianum er den eneste mulighed. Hvordan ser basis af bulberne ud, er bulben idsnævret ved basis eller opsvulmet fra starten. Men nej det må være en kingianum...
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 20/3/2010 kl. 21:59

Ja Egon nu er det jo svært præsis at sige om den også er ren :roll: men den jeg har er en alba så det går.
Her har du så planten, så nu er der nogle stykker der skal have nyt navneskilt da der blev delt 4 keiker ud den aften, men heldigvis er ingen af dem nået til vores auktion, så skaden er begrænset.
Vedhæftede filer
P1011041.JPG
P1011041.JPG (42.44 KiB) Vist 2941 gange
Hans J.
Rødovre

Besvar