Så vil jeg lige genoptage denne tråd, jeg passer hus, have og orkideer for en af mine venner, mens hun lige føjter til 2 verdensdele i 2½ uge hvert sted, med kun 2 dage hjemme imellem. Hun har også en del mistelten i sine æbletræer, 4 af dem er "hjemsøgt" af denne snylter.
De sidste mange år har hun klippet mindst 10 grene af dem til vores julemøde, hvor de har været sidegevinster til bankoet, ellers havde de været noget større.
Her et mindre træ, det er udelukkende mistelten, der har blade på det træ lige nu, så, der er da et par stykker på den i alle størrelser, næsten fra "kimplanter", og til større "bamser".
Dette æbletræ står ved siden af, og, kunne lige skimtes på det forrige billede. På trods af de mange mistelten, så smider træerne en voldsom masse æbler fra sig hvert år, så, indtil videre har træerne ikke taget skade.
Der er endnu to med kun få mistelten på, det ene træ er overhængt med en stor slyngrose, der allerede har fået små blade, så, det er svært at se, hvad der er hvad, det sidste har en kæmpe efey hængende over sig, så igen opgiver jeg at sætte billeder ind af det træ.
Men, et frø er på et tidspunkt kommet på afveje, og er startet op i en syren ikke langt fra æbletræerne.
Det kan være lidt svært at se snylteren her, med mindre man skeler lidt til billederne.
Måske denne vinkel er bedre.
Her er den, bedre billede fik jeg ikke lige af den. Normalt siges mistelten at holde sig til det samme værtstræ, som moderplanten har siddet på, men, det er måske en skrøne! Her tog frøplanten i hvert fald fejl!
Men, det var nu mere, fordi det er lige nu, at næste vinters frugter skal startes op, så, her er en enkelt mistelten lidt tættere på.
Kikker man godt efter, så er der både bær og blomster på den.
Frugterne sidder saftspændte, med en pæn stor grøn spire inden i.
Nogle af frugterne ville ikke længere vente på, at fuglene skulle hjælpe dem et andet sted hen, så, de hang i en tynd selvlavet tråd og dinglede i vinden. Derfor er det lidt utydeligt.
Men, her er blomsterne så. Eneste billedpar, der kunne bruges til noget fornuftigt. Om det så er en hun- eller hanplante, det er jeg faktisk lidt i tvivl om!
Ja, så skal vi bare lige vente på, at sommeren er overstået, så hænger der igen et hav af hvide frugter i hendes træer!