Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Orkideudstillinger i Plantorama 2000 29. og 30. september
Orkideudstillinger i Plantorama 2000 29. og 30. september
Så er det jo i weekenden, at ikke bare sjællænderne, men også jyderne og fynboerne kan møde orkideklubben rundt om i landet. Ud over den for længst annoncerede udstilling i SOK-regi, så vil samtlige Plantorama 2000 i hele landet blive besøgt af orkideklubbens medlemmer, som vil lave en udstilling, og bl.a. ompotte og besvare spørgsmål fra de besøgende.
På Sjælland vil orkideklubbens formand køre over til Hillerød søndag og møde interesserede. Så I kan slå 2 fluer med et smæk derovre. Jydsk Orchide Klub vil bemande flere plantecentre i Jylland, så, medlemmernes planter vil være spredt over 4 centre, det mindsker jo desværre mængden af planter, der kan være hvert sted i vores udstillinger.
I kan læse mere om arrangementet her: http://www.plantorama.dk/da/content/ork ... udstilling .
På Sjælland vil orkideklubbens formand køre over til Hillerød søndag og møde interesserede. Så I kan slå 2 fluer med et smæk derovre. Jydsk Orchide Klub vil bemande flere plantecentre i Jylland, så, medlemmernes planter vil være spredt over 4 centre, det mindsker jo desværre mængden af planter, der kan være hvert sted i vores udstillinger.
I kan læse mere om arrangementet her: http://www.plantorama.dk/da/content/ork ... udstilling .
Mvh Egon
- Hanne Ingerslev
- Geografisk sted: Charlottenlund
SOK i week-enden
Vil lige fortælle, at jeg har fået lov til at udstille og sælge mine lakkort og smykker i Haslev.

Motiverne er lidt abstrakte og drømmeagtige. Jeg kan aldrig lave to ens.

Motiverne er lidt abstrakte og drømmeagtige. Jeg kan aldrig lave to ens.

- Betina1984
- Geografisk sted: Randers
Iiiihh jeg har glædet mig hele måneden - nu må det godt snart blive weekend 
Mit første spørgsmål bliver nok "Må jeg tage en stol med og bare sidde og kigge på orkidéerne hele weekenden?"
Ej, det er sgu godt at jeg får løn i denne uge

Mit første spørgsmål bliver nok "Må jeg tage en stol med og bare sidde og kigge på orkidéerne hele weekenden?"

Ej, det er sgu godt at jeg får løn i denne uge

Orkide count: 54
Meeen mon ikke der er plads til et par stykker mere?

Nej, nej Betina. Du skal da ikke sidde der på din flade hele week-enden
Du skal da fotografere især medlemmernes planter, og så hjem og sætte dem ind på forumet. Så kan du jo sidde ligeså længe du vil og kigge på billederne af de dejlige orkideer. Ooog, det kan jeg jo så også gøre 

Med venlig hilsen
Erna
Erna
- Hanne Ingerslev
- Betina1984
Hanne, Nu regner jeg desværre kun med at tage i Plantorama i Randers 
Erna, Hehe må se om jeg får taget nogle billeder
sidst der var sådan et arrangement i plantorama, var jeg helt væk i orkidéerne, så jeg glemte alt andet - huskede kun at købe nogle med hjem 

Erna, Hehe må se om jeg får taget nogle billeder

Orkide count: 54

- Hanne Ingerslev
Haslev i morgen
Man kan tage et aftryk i silicone af en Oncidium blomst. Det kan man støbe ud i friendly plastic. Så kan man lave et smykke, der ser sådan ud.

Sådan et smykke og mange andre har jeg med og udstiller i Haslev i week-enden

Sådan et smykke og mange andre har jeg med og udstiller i Haslev i week-enden
- Betina1984
Så er plantorama turen overstået for idag, men blev da 8 orkideer rigere
og meldt ind i jok, så det har sandelig været en begivenhedsrig dag
Indkøbet bestod af 1 zygopetalum 2 cattlayer, 1 brassia, 1 cambria, 2 dendrobium og 1 der hedder noget lignende (kan ikke huske navnet) brassola? Den har gule blomster med brune streger/prikker, bladene på blomsten er lange og tynde
Virkelig flot smykke du har lavet
og meldt ind i jok, så det har sandelig været en begivenhedsrig dag

Indkøbet bestod af 1 zygopetalum 2 cattlayer, 1 brassia, 1 cambria, 2 dendrobium og 1 der hedder noget lignende (kan ikke huske navnet) brassola? Den har gule blomster med brune streger/prikker, bladene på blomsten er lange og tynde

Virkelig flot smykke du har lavet

-
- Geografisk sted: Kaas
- Kontakt:
Jeg var i Plantorama i Aalborg i går, det blev til 1 plante samt medlemskab af Nordjydsk Orkideeklub. Fin udstilling af klubben, men intet specielt fra plantoramas side, deres sortiment var ikke stort anderledes end deres daglige! 
Plantorama havde ikke gjort noget særligt ud af det arrangement

Plantorama havde ikke gjort noget særligt ud af det arrangement

Mvh.
Morten Lyngsaa
Skolemarken 1
Kaas
9490 Pandrup
Morten Lyngsaa
Skolemarken 1
Kaas
9490 Pandrup