Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

En blomst der går langt tilbage....men hvad er det for en?

Der skal jo også være plads til andre ting, så slå dig ud her, hvis dit emne ikke passer ind andre steder.
Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 29/7/2012 kl. 19:01

Ja, det gjorde vi, Irma....desværre må jeg så sige at de to orkidéer fra dig ikke har det så godt. Restrepia'en må jeg nok erklære for død de her dage, og Dryallea'en har det heller ikke super. Begge begyndte pludseligt at miste bladene. Jeg har pottet Dryallea'en om i levende spagnum mos med lidt bark og perlite, fordi det spagnum mos den var i, var blevet sort i toppen og kompakt. Den står stadig i "terrariet", så må vi se om den overlever.

Passer den pasningsvejledning jeg har noteret på min hjemmeside? --> http://orkidedagbog.ribi.dk/dryadella/d ... ii_001.asp

Den står som sagt i "terrariet" i et nordvendt vindue, med en luftfugtighed på ca 75% og en temperatur på 20-21 grader C, og den er fugtig hele tiden
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: En blomst der går langt tilbage....men hvad er det for e

Indlæg af Irmaline » 23/5/2013 kl. 21:32

Ja nu er der så blomst i min :D jeg vil se om jeg kan sætte et billede ind af den hvis jeg kan finde ud af det her nye :roll:

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 25/5/2013 kl. 21:22

Jeg kan ikke sætte billeder ind mere den siger hele tiden at de er for store selv om at jeg har lavet dem mindre som de plejer :(
Så den må i undvære

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 26/5/2013 kl. 20:58

Så lykkedes det vist Måske :?
Vedhæftede filer
malerkost 2.jpg
malerkost 2.jpg (73.85 KiB) Vist 3946 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 26/5/2013 kl. 22:58

Så lykkedes det både at få den i blomst, og få billedet sat ind. Jeg kan se, at billedet er på 540 * 405 pixels, i det gamle forum var max på 520 * 800 pixels, er det stadigvæk det, er det nok grunden til dine problemer med at sætte billedet ind. De 128 kb overholder du fint, det er på knapt 74 kb, så har du måske lidt at gå efter til næste gang, du sætter billeder ind! :wink:

Men, tilbage til selve billedet, det er jo en flot blomst den sætter, og så lige i Jimmys farver, orange! Et godt billede, med de mange støvfang hængende ude i luften, mon ikke den kunne være fuglebestøvet? :roll:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 27/5/2013 kl. 13:39

Ja, det er da en flot malerkost du har der Irma :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 27/5/2013 kl. 14:00

Tak Egon :) jeg har tænkt på at sætte den ud når den er helt udsprunget så måske at den kunne blive bestøvet om det så bliver af fugle eller andet :wink: det kunne jo være sjovt hvis man kunne få den til at formere sig .

Også tak til dig Erna ja det er en fin kost :lol: jeg skulde egentlig også til at male men jeg tror jeg tager en anden malerkost :roll:

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 15/7/2013 kl. 21:26

Jeg har faktisk fået 2 frøkugler på min plante så nu håber jeg at de kan modne så jeg kan så dem :) så kan jeg måske hjælpe andre der gerne vil ind i aven :lol:

Besvar