Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Epidendrum parkinsonianum

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Epidendrum parkinsonianum

Indlæg af Egon K P » 9/6/2007 kl. 00:39

Jeg har for flere år siden købt en E. parkinsonianum, som opfører sig lidt mærkeligt. De fleste, man ser, har som oftest en til to skudbaner, og så kommer bladene forskudt nedad, da det er en af de hængende typer. Min sætter et væld af nyskud hele tiden, og sidste år satte den som så mange andre orkideer to hold skud igang p.g.a. den lange varme sommer. Over halvdelen af de nye skud var begge gange nye skudbaner, så den bliver ved med at forgrene sig. Det blev så kun til to blomster denne gang, selvom den havde sat 5 knopper, men som med en del andre orkideer for tiden, så mister jeg både mange knopper og nyskud.

Jeg sætter lige et billede ind af den, som den så ud i 2004, da den skulle med til orkideudstillingen i Roskilde, men det er svært at se dens blade, da den hænger delvis inde i min meget savnede bambus, som gav den en dejlig skygget oversomringsplads i haven hvert år. Orkideudstillingen var i oktober det år, og der hang den stadig udenfor. Om den kommer ud i år, er vist tvivlsomt, da bambussen er væk nu.

Mvh Egon.
Vedhæftede filer
Epidendrum parkinsonianum 2004.jpg
Epidendrum parkinsonianum 2004.jpg (52.9 KiB) Vist 4879 gange
Epidendrum parkinsonianum højre blomst.jpg
Epidendrum parkinsonianum højre blomst.jpg (23.29 KiB) Vist 4879 gange
Epidendrum parkinsonianum hele planten.jpg
Epidendrum parkinsonianum hele planten.jpg (28.24 KiB) Vist 4879 gange

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 9/6/2007 kl. 07:37

Dejlig plante, og sikke en fin samlet blomstring den lavede i 2004.

Jeg sad faktisk og tænkte på at sætte et billed af vores på, men jeg orkede ikke at pille den ned.

Billede
Der er også en del blomster på "bagsiden", men den er for tung og uhåndterbar til at jeg lige ville pille den ned.

Jeg kan gætte at din også blomstre flere gange om året, en større blomstring og så lidt ekstra bonus her og der, og igen en dejlig duftende plante - måske en af de bedste...?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 13/6/2007 kl. 00:24

Det ser ud til, at jeres også har forgrenet sig en del, sådan som den fordeler sig flot rundt med hele kanten. Så jeres må også være en halvgammel gut. Og en flot blomstring. Spændende at se, hvordan I også har orkideerne til at hænge i flere lag under hinanden, det giver plads til lidt flere planter.

Mvh Egon.

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 13/6/2007 kl. 17:46

Jeg tror trikket er at de bare skalæ have en vis størrelse for at dele sig, deler man går der lidt tid, må lige se hvordan delstykket har det eller om det også forgrener sig lystigt.

Og ja det bare bagsiden man kan se, forsiden vender jo ud mod lyset. Vi har dog valgt at beholder vores i potte, men delstykket er sat på en lodret hængende xaxim gren, som planten så kan sno sig rundt om, men der går lige lidt tid før den bliver fyldt helt op.

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 17/7/2008 kl. 01:46

Her kommer lige et par billeder fra årets blomstring. Der var desværre kun sprunget et par blomster ud til mit åbent hus arrangement, men nu er de så kommet alle 14.
Vedhæftede filer
Epidendrum parkinsonianum 0458.jpg
Epidendrum parkinsonianum 0458.jpg (20.5 KiB) Vist 4379 gange
Epidendrum parkinsonianum 0444.jpg
Epidendrum parkinsonianum 0444.jpg (37.74 KiB) Vist 4379 gange
Mvh Egon

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 17/7/2008 kl. 09:40

Hvor ser den dejlig ud, og kan næsten dufte den :P

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 17/7/2008 kl. 10:07

rigtig flot blomstring i år egon;)
venlig hilsen Lasse

Brugeravatar
Dorthe
Geografisk sted: FYN

Indlæg af Dorthe » 17/7/2008 kl. 21:38

..... Hej Egon!

Jeg vil nøjes med at skrive et sted, hold da op hvor skulle vi ha ventet med at besøge dig , hvor er de imponerende, alle på hver sin måde.
Hvornår må jeg komme og se dem in live :wink: ( spøg til side) Du skal ha lov til at ha sommeren for dig selv. :lol:
Dorthe

Brugeravatar
Ellen
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Ellen » 17/7/2008 kl. 22:00

hm..hm...besøg. God ide Dorthe. Vi har planer om at køre en tur i Ikea, så er der ikke langt til Egon...... :roll:

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 17/7/2008 kl. 23:32

Øh Ikea, ikke så langt, øhhhh, den dag er jeg vist forøvrigt ikke hjemme, nej, nu kan jeg huske det helt tydeligt, der er jeg absolut ikke hjemme. Hvad dag var det egentlig, der var nævnt? Ups. :oops:

OK, OK, det er da bare at give besked, hvis I kommer i nærheden, er jeg hjemme, så skal jeg da gerne lukke op for jer og andre ligeså.

Men, jeg troede da ikke, du havde tid til at kikke på forum for tiden, Ellen, men der tog jeg fejl! :roll:

Der kommer lidt flere billeder rundt omkring nu, jeg skulle bare lige have dagens andre gøremål overstået.
Mvh Egon

Besvar