Jeg kører en indædt kamp mod sneglene, Heidi, så måske skulle jeg selv drikke øl i store mængder, så jeg rigtigt kan blive sur på dem.
De bliver trådt på, hver gang jeg ser dem kravle på vindueskarmen, vinduerne eller på planterne. Der bliver smidt sneglekorn fra tid til anden, og alligevel er 5-10 større og mindre agersnegle en daglig fangst. Sad de bare udenpå mine godt 150 potter eller bag på mine godt 150 klodser derude, så var det jo bare at starte fra en ende af, men sådan er det desværre ikke. De sidder nede i barken i potterne, og inde i sphagnummosset på klodserne, så jeg må tage dem, efterhånden som de dukker frem. Måske er det tid til nematoder igen, det skulle også kunne tage livet af agersnegle.
Jeg har forsøgt med kartofler og agurker, men det er håbløst derude. Hvorfor gnave i en agurk, når der er friske skud af blomsterskafte derude? Bruger jeg øl, nu hvor der er fire store åbninger ud til det fri, så bliver udestuen nok invaderet af hvepse i stedet for, og, hvad er så værst? Men måske jeg skulle holde en ølfest for sneglene til vinter!
Jeg kan godt forstå, hvis du vil have en dig en ny, Lasse, det er jo en forholdsvis lille plante, med en rimelig mellemstor blomst.