Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

bamboo orkide - hjælp"""

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
jane
Geografisk sted: Birkerød sjælland

bamboo orkide - hjælp"""

Indlæg af jane » 31/1/2011 kl. 18:53

Hejsa.
Har lige købt denne orkide - i forretningen hed den Bamboo orkide!
Men ved ikke hva det er for en orkide eller hvordan jeg skal passe den - er der nogle som kan genkende den??
Den har nogle små hvid blomster og så skulle den dufte.
Hilsen jane [/img]
Vedhæftede filer
orkide.jpg
orkide.jpg (38.44 KiB) Vist 3923 gange
akvarie og orkide 005 (200x150).jpg
´bamboo orkide
akvarie og orkide 005 (200x150).jpg (20.61 KiB) Vist 3923 gange

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Indlæg af ErceDK » 1/2/2011 kl. 02:43

det er en dendrobium

den kan godt lide meget lys, men ikke så den bliver ophedet og ingen direkte sol.
i vækstperioden kan den godt lide godt med vand, men den skal helst tørre ud mellem hver vanding og i vinterhalvåret skal den vandes mindre.
nogen dendrobiummer skal stå køligt en periode for at blomstre, men din ligner en af phalanopsis typen og de skal have samme varme som phal
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Brugeravatar
Augusta
Geografisk sted: Humlebæk

Indlæg af Augusta » 1/2/2011 kl. 16:14

Ligner den ikke mere en hybrid efter Dendrobium kingianum ?
Prøv at søge på navnet for, at se close-up billeder. Hvis det er en kingianum, skal den stå køligt for at blomstre. Det gør den tilgængæld så meget villigt.
God fornøjelse med skønheden.

jane
Geografisk sted: Birkerød sjælland

bamboo

Indlæg af jane » 2/2/2011 kl. 00:57

hejsa og mange tak for hjælpen - tror at du augusta har ret -
Efter at have googlet " Dendrobium kingianum " og kigget på de forskellige orkider af Dendrobium - så kommer den meget tæt på :D
Jeg er meget spændt på om jeg kan få den i blomst igen - så jeg krydser min finger - Men endnu en gang TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN!!!!!
Jane

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Re: bamboo

Indlæg af ErceDK » 2/2/2011 kl. 01:59

jane skrev:hejsa og mange tak for hjælpen - tror at du augusta har ret -
Efter at have googlet " Dendrobium kingianum " og kigget på de forskellige orkider af Dendrobium - så kommer den meget tæt på :D
Jeg er meget spændt på om jeg kan få den i blomst igen - så jeg krydser min finger - Men endnu en gang TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN!!!!!
Jane
et godt råd med hensyn til dendrobium: Lad dem tørre ud mellem vanding - HELT ud! det gør jeg og de gror og blomstrer rigtig godt herhjemme
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 3/2/2011 kl. 18:09

D. kingianum og mange af dens hybrider skal have kulde for at blomstre igen - eller de blomstrer ihvertfald meget nemmere hvis de får det :).
En god måde at give dem kulde på er at stille dem udenfor hen over sommeren og til efteråret hvor man så tager dem ind når nattetemperaturen ryger ned i omegnen af de 5 grader. Det ved jeg mange bruger og får gode resultater med. At dømme på udseendet på din dendrobium vil jeg helt sikkert sige at du bør gøre det samme :)

/Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Besvar