Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Søgefeltets brug

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Finn

Søgefeltets brug

Indlæg af Finn » 12/7/2015 kl. 11:03

Spørgsmål fra an ny og derfor uerfaren bruger:
Hvad kan man egentlig bruge søgefeltet til? Jeg har prøvet at skrive et artsnavn et par gange, men ikke fået noget søgeresultat. (Jeg har i forvejen set et indlæg med det pågældende artsnavn, og jeg ville gerne se, om denne art har været oppe at vende flere steder)..
Mvh Finn.

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Søgefeltets brug

Indlæg af Egon K P » 12/7/2015 kl. 11:43

Hmmm, gad vide, om du har lavet samme fejl, som jeg sommetider kommer til! :oops:

Du skal være logget ind, for at kunne søge, men det har du sikkert været. Så må søgningen ikke være på noget, som er alt for almindeligt, ord som "den" vil give følgende resultat:

"Følgende ord: den - er for alment anvendt og blev ignoreret i søgningen.
Du skal angive mindst et søgeord. Hvert ord skal bestå af mindst 3 tegn og højst 20 tegn (eksklusiv ubekendte)."

Du kan søge på mindre tekststrenge, hvis du forventer en bestemt formulering i en tekst, eller du kan som i linket her under søge på fx "Dendrobium".

search.php?keywords=Dendrobium&terms=al ... t=S%C3%B8g

Det giver 1001 træffere, ville du nu se, hvad en bestemt forfatter har skrevet om den slægt, så sætter du det navn ind nedenunder. Her sætter jeg Erna ind:

search.php?keywords=Dendrobium&terms=al ... t=S%C3%B8g

47 gange har hun skrevet noget om Dendrobium. Så bliver det mere overskueligt, hvis man kender forfatteren.

Men, hvad hjælper det alt sammen, hvis du måske laver samme nummer, som jeg ind imellem gør, og trykker på noget forkert.

Den øverste "søg" er til at komme ind til søgefunktionen med, længere nede står der igen "søg", der skal du ned og trykke, så sprøjter der resultater ud i lange baner. :P
Mvh Egon

Finn

Re: Søgefeltets brug

Indlæg af Finn » 12/7/2015 kl. 16:11

Tak for det, Egon. Det virker sgisme!
Mvh Finn

Besvar