Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Identifikation af Cattleya

Skriv her, hvis du har problem med forumet, forslag og kommentarer til hvordan forumet kan blive endnu bedre.
Besvar
Henning Brodersen
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Identifikation af Cattleya

Indlæg af Henning Brodersen » 20/7/2015 kl. 19:50

Hvorfor kom mit billede ikke med under "Upload af vedhæftede filer" ?
Med venlig hilsen
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Identifikation af Cattleya

Indlæg af Egon K P » 20/7/2015 kl. 21:45

Hej Henning.

Når du har fundet det billede, du vil uploade, skal du huske at trykke på "Tilføj filen". Kan det være det, du har undladt? Så hopper det billede en tak ned, og der er klar til en ny øverst. Jeg har sat streg under "Tilføj filen" i mit vedhæftede billede, bare for at se, om det virker!
Vedhæftede filer
billedfiler.jpg
billedfiler.jpg (39.03 KiB) Vist 9265 gange
Mvh Egon

Henning Brodersen
Kontakt:

Indlæg af Henning Brodersen » 20/7/2015 kl. 23:47

Egon K P skrev:Hej Henning.

Når du har fundet det billede, du vil uploade, skal du huske at trykke på "Tilføj filen". Kan det være det, du har undladt? Så hopper det billede en tak ned, og der er klar til en ny øverst. Jeg har sat streg under "Tilføj filen" i mit vedhæftede billede, bare for at se, om det virker!
Jeg har flere gange under Upload valgt billedfil, skrevet navn og trykket på "Tilføj filen". Men iøvrigt ser mit skærmbillede ikke helt ligesådan ud som på dit
Med venlig hilsen
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 21/7/2015 kl. 01:41

At din skærm ser anderledes ud, skyldes måske, at den samme hjemmeside vist kan se forskellig ud alt afhængig af, hvilken browser man bruger. Jeg bruger Google Crome.

Men tager jeg nu hele min arbejdsgang i Google Crome her, så ser det ud som følger. Jeg har her startet en ny tråd med navnet prøve, som så er slettet igen.

Jeg vil finde det billede, jeg skal bruge, trykker i "Vælg fil", og den sidste mappe med billeder, jeg har haft åbnet, vises nu.

Billedeforum 1 by Egon Krogsgaard, on Flickr

Der finder jeg det billede, jeg vil bruge. Jeg dobbeltklikker i billedet, og den skriver selv filnavnet ind. Så slipper jeg for at lave stavefejl, ellers kan billedet ikke findes.

Billedeforum 2 by Egon Krogsgaard, on Flickr

Så er billedet klar til at blive tilføjet, og følgende vises kortvarigt.

Billedeforum 3 by Egon Krogsgaard, on Flickr

Derefter ligger den i indlægget i bunden.

Billedeforum 4 by Egon Krogsgaard, on Flickr

Trykker jeg nu i "Vis prøve", så kan jeg straks se, om det ser rigtigt ud.

Billedeforum 5 by Egon Krogsgaard, on Flickr

Men bruger du en anden browser, så ser dine skærmbilleder måske anderledes ud, men arbejdsgangen skulle være den samme. Kunne det være filnavnet, som ikke er skrevet helt korrekt af? Alt skal med ned til mindste detalje i navnet! Ellers er det måske et for stort billede, du sætter ind, der kom nye grænser på billedstørrelserne for nogle måneder siden, dog kan jeg ikke lige finde dem. Men de må være væsentligt større end tidligere, hvis du læser de gamle indlæg fra Mads om indsættelse af billeder.

Bruger du ikke forumets billeduploader, men Flickr eller lignende, så skal du have fat i "img"-linket, så kan du som her indsætte billederne midt i teksten.

Jeg håber, du får løst problemet, får du evt. en fejlkode, når du vil indsætte billedet?
Mvh Egon

Henning Brodersen
Kontakt:

Indlæg af Henning Brodersen » 21/7/2015 kl. 08:46

Hej Egon
Tak for en virkelig udførlig hjælp - fantastisk!
Jeg havde gjort alt sammen korrekt, men overset en linje der gjorde opmærksom på, at billedet kun måtte fylde 128 Kb.
Mit var dobbelt så stort, men efter Resize til kun 700 Px i bredden gik det igennem.
Tak for din helt imponerende hjælpefil. (Jeg har iøvrigt været medlem af Orkideforeningen siden 1968)
Med venlig hilsen
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 21/7/2015 kl. 10:58

Hej igen.

Det var jo godt, at der endelig kom billede på. Det må jeg ind og kikke på. Du burde jo have haft et pænt stort billede, for de 128 kb gælder ikke mere. Grænsen er sat op til 512 kb, og størrelsen i pixels er væk nu. Så dit billede skulle være vist, underligt.

viewtopic.php?f=3&t=3961&p=28906#p28906

Det var det indlæg, jeg ikke kunne finde i går!

Nå, du har været medlem siden 1968, dengang var jeg en "bette knæjt" på 11 år i det midtjydske. Du ved vel godt, at du skal være velkommen til at deltage i vores møder i Aarhus, hvis der skulle være interessante emner på programmet, men selvfølgelig også alligevel. JOK har deres egen hjemmeside nu om dage, men den har du vel set.

http://www.jydskorchideklub.dk/

Der kan du også se, hvad vi slæber med af blomster til hvert møde, så der er lidt kønt at se på, mange af os gamle "tosser" er glansen jo gået af for længst! :lol:
Mvh Egon

Besvar